Ready to race to hasło, które doskonale charakteryzuje markę KTM i było świetną inspiracją dla nowego modelu KTM RC 8C. Ta agresywna maszyna jest gotowa na wszystkie wyzwania toru wyścigowego. Do jej głównych atutów należą najlepsze podzespoły, wyścigowe hamulce i podwozie.
Dużym plusem są zaawansowane elementy ochronne znajdujące się w wyposażeniu standardowym oraz innowacyjne systemy bezpieczeństwa. Świetne rozwiązanie oferują śruby spustu oleju, pokrywa filtra oleju czy śruby zacisków hamulcowych. Dopracowany w każdym szczególe motocykl jest napędzany wysokowydajnym, lekkim i kompaktowym silnikiem LC8c o pojemności skokowej 889 cm3 i mocy 135 KM/98 Nm.
Zmodernizowana wewnętrzna jednostka napędowa gwarantuje wyższą moc i osiąga obroty maksymalne 12 000 obr/min. Na pierwszy rzut oka widoczne są nowe tytanowe zawory dolotowe i wydechowe, tytanowy korbowód, obrobione porty głowicy cylindrów i 48mm korpus przepustnicy lub obrobiona komora spalania. Dzięki dodatkowej chłodnicy oleju silnik nie zawiedzie nawet przy mocno wciśniętym gazie.
Nowość od KTM fascynuje wyrafinowaną konstrukcją i optymalizacją aerodynamiczną. Konstrukcję opracował ten sam zespół, który zaprojektował legendarny model KTM RC16. Przy dużych prędkościach z pewnością docenisz stabilność i docisk, o co dba owiewka wykonana z ultrawytrzymałego i lekkiego materiału GRP wzmocnionego włóknami węglowymi i kevlarowymi, a także dodatkowe chłodzenie tylnej opony. Maszyna jest niemal identyczna z motocyklem startującym w wyścigach GP – łącznie ze stabilizującymi wingletami.
Co na pewno ci się spodoba są lekkie aluminiowe koła Dymag UP7X z wyścigowymi oponami slick Pirelli Diablo Superbike. Wymiary przedniej opony są 120/70R17 NHS SC1, tylnej 180/60R17 SBK SC1 i można je ulepszyć na 200/55/R17. Szybkozłączna oś pozwala na błyskawiczną zmianę koła podczas pit stopu.
Ta niesamowita maszyna jest przygotowana do łamania rekordów podczas twojej drogi do zwycięstwa.