Często zadawane pytania

Jaka jest cena dostawy?
 
Na końcu zamówienia wybieracie sposób dostawy i płatności.
 
Sposób dostawy:
Odbiór osobisty w sklepie Dobrá               Cena           GRATIS 
Kurier GLS   do 199 zł - 9 zł   nad 199 zł - GRATIS 
Packeta  do 199 zł - 9 zł
nad 199 zł - GRATIS
 
Sposób płatności:
Gotówka – towar zapłacicie gotówką w naszym sklepie.
Adres: Motozem, Dobrá 72, okr. Frýdek Místek
     GRATIS     
Pobranie – towar zapłacicie przy odbiorze kurierowi        4 zł 
Przelew na konto – PL 83 1050 1070 1000 0090 3101 7263,
towar zostanie odesłany po wpłynięciu kwoty na nasz rachunek
    GRATIS

 

Mogę towar zwrócić lub wymienić rozmiar?

Tak !

Towar można zwrócić do 100 dni od daty doręczenia.
Wymienić rozmiar można do 100 dni od daty doręczenia. Ta usługa jest gratis, czyli nie będziemy chcieli od was żadnych opłat ! Warunkiem jest, żeby towar był nieuszkodzony i nieużywany.

 

Tabelki rozmiarów

Drodzy klienci, tabelki rozmiarów znajdziecie przy konkretnym produkcie. 

Tabelka rozmiarów

W przypadku, że przy danym produkcie nie znajdziecie tabelkę, proszę nas kontaktować. Chętnie Wam polecimy odpowiedni rozmiar.

 

Homologacja kasków motocyklowych

W Europie muszą kaski pełnić normę bezpieczeństwa ECE 22.05. Podczas testowania kasków przeprowadzany jest:

Test absorpcji uderzenia - Kask jest umieszczony na atrapę głowy. Następnie jest upuszczony z wysokości 3 m na kowadło. Czujniki umieszczone wewnątrz atrapy głowy mierzą przyśpieszenie przenoszone na głowę. Jeden za drugim są testowane 4 punkty na kasku. Normy ustalają wartości, które nie mogą być przekroczone. 

Test systemu zapinania - 10 kg ciężarek, który jest przymocowany do paska zapinania kasku, opada z wysokości ¾ m, żeby otestował odporność systemu zapinania. Podczas badania dynamicznego mierzono najpierw tymczasowe przedłużenie a po przetestowaniu trwałe wydłużenie paska. Oba przedłużenia muszą się mieścić w granicach ustalonych normą.

Roll-off test - 10 kg ciężarek przymocowany do przedniej lub tylnej części kasku opuszczany jest z definiowanej wysokości do pomiaru skłonności przesunięcia się kasku z tyłu do przodu i odwrotnie.

Test szyby - Przeciwko szybie jest wyrzucany z dużą prędkością pocisk. Szyba nie powinna pęknąć. Następnie jest przeciw szybie rzucany piasek pod wysokim ciśnieniem, w celu weryfikacji odporności na zarysowania. Dla optymalnego widzenia przez cały czas, jakość optyczna wizjera starannie mierzona jest w laboratoriach. Po pomyślnym zakończeniu testów na pasek w każdym kasku wszyta jest naszywka homologacyjna. 

Na naszywce znajdziecie: 

- literę E (dla europejskiej normy ECE 22.05) 

- za literą E numer kraju, w którym kask jest produkowany (1-Niemcy, 2-Francja, 3-Włochy, 4-Holandia, 5-Szwecja, 6-Belgia, 7-Węgry itd.)

- numer certyfikacyjny poczynający 05 (norma 22.05)

- następuje litera J – jeżeli kask nie ma ochronę brody, tzn. dla otwartych kasków; P – jeżeli kask ma ochronę brody, tzn. dla kasków integralnych, ewentualnie dla kasków szczękowych. Dane kaski są testowane na uderzenie czołowe; NP- jeżeli kask nie jest homologowany na uderzenie czołowe. 

- na końcu podany jest numer seryjny

 

 

 

 

Cookies

MotoZem i partnerzy potrzebują Twojej porozumienie wykorzystania poszczególnych danych, aby między innymi mogły wyświetlać Ci informacje związane z Twoimi zainteresowaniami. Wyrażasz zgodę, klikając pole „OK”.

Ustawienia OK

Możesz odmówić zgody tutaj.

Ustawienia plików cookie

Tutaj masz możliwość dostosowania plików cookie według kategorii, zgodnie z własnymi preferencjami.

MotoZem i partnerzy potrzebują Twojej porozumienie wykorzystania poszczególnych danych, aby między innymi mogły wyświetlać Ci informacje związane z Twoimi zainteresowaniami.