Odbiór osobisty w sklepie Dobrá | Cena | GRATIS |
Kurier GLS | do 199 zł - 9 zł | nad 199 zł - GRATIS |
Packeta | do 199 zł - 9 zł |
nad 199 zł - GRATIS |
Gotówka – towar zapłacicie gotówką w naszym sklepie. Adres: Motozem, Dobrá 72, okr. Frýdek Místek |
GRATIS |
Pobranie – towar zapłacicie przy odbiorze kurierowi | 4 zł |
Przelew na konto – PL 83 1050 1070 1000 0090 3101 7263, towar zostanie odesłany po wpłynięciu kwoty na nasz rachunek |
GRATIS |
Mogę towar zwrócić lub wymienić rozmiar?
Tak !
Towar można zwrócić do 100 dni od daty doręczenia.
Wymienić rozmiar można do 100 dni od daty doręczenia. Ta usługa jest gratis, czyli nie będziemy chcieli od was żadnych opłat ! Warunkiem jest, żeby towar był nieuszkodzony i nieużywany.
Tabelki rozmiarów
Drodzy klienci, tabelki rozmiarów znajdziecie przy konkretnym produkcie.
W przypadku, że przy danym produkcie nie znajdziecie tabelkę, proszę nas kontaktować. Chętnie Wam polecimy odpowiedni rozmiar.
Homologacja kasków motocyklowych
W Europie muszą kaski pełnić normę bezpieczeństwa ECE 22.05. Podczas testowania kasków przeprowadzany jest:
Test absorpcji uderzenia - Kask jest umieszczony na atrapę głowy. Następnie jest upuszczony z wysokości 3 m na kowadło. Czujniki umieszczone wewnątrz atrapy głowy mierzą przyśpieszenie przenoszone na głowę. Jeden za drugim są testowane 4 punkty na kasku. Normy ustalają wartości, które nie mogą być przekroczone.
Test systemu zapinania - 10 kg ciężarek, który jest przymocowany do paska zapinania kasku, opada z wysokości ¾ m, żeby otestował odporność systemu zapinania. Podczas badania dynamicznego mierzono najpierw tymczasowe przedłużenie a po przetestowaniu trwałe wydłużenie paska. Oba przedłużenia muszą się mieścić w granicach ustalonych normą.
Roll-off test - 10 kg ciężarek przymocowany do przedniej lub tylnej części kasku opuszczany jest z definiowanej wysokości do pomiaru skłonności przesunięcia się kasku z tyłu do przodu i odwrotnie.
Test szyby - Przeciwko szybie jest wyrzucany z dużą prędkością pocisk. Szyba nie powinna pęknąć. Następnie jest przeciw szybie rzucany piasek pod wysokim ciśnieniem, w celu weryfikacji odporności na zarysowania. Dla optymalnego widzenia przez cały czas, jakość optyczna wizjera starannie mierzona jest w laboratoriach. Po pomyślnym zakończeniu testów na pasek w każdym kasku wszyta jest naszywka homologacyjna.
Na naszywce znajdziecie:
- literę E (dla europejskiej normy ECE 22.05)
- za literą E numer kraju, w którym kask jest produkowany (1-Niemcy, 2-Francja, 3-Włochy, 4-Holandia, 5-Szwecja, 6-Belgia, 7-Węgry itd.)
- numer certyfikacyjny poczynający 05 (norma 22.05)
- następuje litera J – jeżeli kask nie ma ochronę brody, tzn. dla otwartych kasków; P – jeżeli kask ma ochronę brody, tzn. dla kasków integralnych, ewentualnie dla kasków szczękowych. Dane kaski są testowane na uderzenie czołowe; NP- jeżeli kask nie jest homologowany na uderzenie czołowe.
- na końcu podany jest numer seryjny